16 juni 2006

The Killing Fields


I dag har jeg innsett at alle mytene om den enorme Finnmarksmygga stemmer! For å være helt ærlig, har jeg gjort fint lite og ittjno på arbeid i dag. Trøttheten har flere ganger truet med å overkvinne meg og lulle meg i søvn. Heldigvis er det en liten jævel som nekter å la meg få fred og som holder meg våken, nemlig den beryktede Finnmarksmygga. For å sitere et velkjent t-skjorte slogan fra ca 1993: "I Nordnorge er mygga så stor, at det gjør godt når den sug":.

Hele mitt imperium (dvs. jobben) er besudlet med flere små mygglik. Jeg er til nå kommet opp i 11 stk fulltreffere. Som dere skjønner er jeg ikke del av en religion som mener at alt liv er hellig. I min religion er "spis eller bli spist" bud nummer en. Kill kill.

Etter å ha vært byfis i så mange år (noen vil sikkert protestere og påstå at Alta er en by. Det stemmer ikke. Det blir ikke en by selv om man kaller sentrum for city), hadde jeg nesten glemt hvordan det var å være forfulgt av mygg. Bzzzzzzzzzzzz inn i øret ditt, samtidig som den lesker seg med det deilige blodet mitt. Ai ai ai.

Den ene mygga var ca 2,5 cm.

1 kommentar:

Grillski sa...

Det er nesten litt trist at jeg ikke har annet å skrive om hvor mange mygg jeg har drept i løpet av en arbeidsdag.


Jeg pusher forresten ny rekord her nå med 9 mygg (og to timer igjen!).