04 november 2006

Vinter









Har helt glemt av å blogge. Det store sorte hullet (også kjent som mørketid) har kommet å tatt meg. Å bo i et sort hull er helt ok, men en ting er jævlig: å stå ute klokka åtte om morgenen (som vanlig for seint ute) med ei skrape i den ene hånda og en kost i den andre. For ikke å glemme min vinterbekledning som ligner mer og mer på en femårings. Kjenner at da angrer jeg litt. Men det går fort over når jeg ser det deilige lyset i "blåtimen". Jeg vet jeg dynger på med Nord-Norge klisjeer, men det er vanskelig å ikke la seg påvirke!

Hadde helt glemt av hvor deilig det er med vinter. Snø og kaldt. Daglige kuldesjokk er bra for moralen. Sikkert endel som ikke er enig med meg her, men en ting som er bra med å bo i Norge er jo nettopp at man har årstider. 31 år gammel og hjernen min har allerede tatt til seg pensjonistsyssel nummer en: tenke på været. Tror bare man blir ekstremt opptatt av det når man bor i Finnmark.


Årets vintermote på Bossekop er:
- vintage selskinnsko (uten store våte selungeøyne). Forhåpentligvis blir jeg ikke harpunert. Sorry WWF. Neste gang jeg ser en sel (skjer hele tiden) skal jeg ikke kaste stein på den.
- vintage bieksu (finsk style).
- to tette og ei svær hette
- tøva votter (vindresistanse)
- rød nese

Forresten. Årets happening her på Bossekop, det årlige markedet er neste helg. I år skal det dokumenteres ned til minste detalj. Og jeg skal kjøpe meg skaller. Med kartanka inni. Etno Jenny= etno Grillski.




Ingen kommentarer: