27 april 2006

Harila extravaganza!

Hvor lat er man når man ikke gidder å skifte dekk på sin egen bil?

Jeg er hakke peise gorre lat (When in Rome...), ergo lar jeg andre få gleden av å gjøre denslags. Min kjære har ikke sertifikat engang, så han nytter det ikke å spørre. Jeg er fortsatt veldig for et tradisjonelt kjønnsrollemønster når det kommer til kjedelig ting som menn har gjort til alle tider. Som å måke snø, bære tunge ting, skifte dekk osv. Dette er man selfølgelig fullstendig i stand til å gjøre selv, men jeg velger å la være.

Jeg er fullstendig klar over at jeg syter og bærer meg over å bo i Finnmark. Jeg skal prøve å slutte med det (det er lov å håpe..), men hver dag gir den jevne finnmarking meg en oppvåkning, på godt og vondt. I går fikk jeg en av den gode sorten:

Gratis dekkskift ++.

Det høres kanskje ikke spennende ut. FEIL! Toyotaspesialisten Harila (dagens reklame) har gjort verdens kjedeligste ting til en trivelig happening.

Klokka fem sto jeg og min kjære (pluss en mengde pensjonister) å trippet spent utenfor lokalet til Harila. Etter å ha levert fra oss bilnøklene startet moroa. To timer med kaffe, vafler, saft og ikke minst, dagens suprise: frisør! Samtidig som man ventet på å få tilbake bilen sin, kunne man få en hårklipp. For et genialt konsept, og ikke minst nytenkende! Hvorfor har ingen tenkt på dette før, dekk og frisør er en match made in heaven.

1 kommentar:

Polarprinsessa sa...

Hihihi, var det de samme folkan som klippa hår og skifta dekk og stekte vafla??