06 september 2006

Uuuuut mot havet

Norges styggeste mann er nå endelig dømt til å tilbringe tid på "feriekoloni" for voksne. Det måtte komme. Å gå rundt å være en bygdetulling og få betalt for det er en "crime against humanity". Hvorfor sparke en mann som ligger nede? tenker du kanskje. Jeg diskriminerer ingen: jeg sparker alle veier.

Bak enhver drittsekk står det et tåpelig kvinnfolk som tror hun kan forandre han. Med sin kjærlighet. Det ække nok løøøv i denna verden for å redde denna type mannfolk (legg merke til den påtatte dialekta).

Da Rune (vi er på fornavn her i gården) herjet hitlistene en gang på åtti/nitti -tallet med den ikke fullt så vidunderlige låten "Ut mot havet" hadde jeg en sjelsettende samtale med ei jente i nabolaget. Hun var det man kaller litt "enkel" (en eller annen diffus form for hjerneskade). Hun lurte på hva jeg mente om Rune Rudberg. Jeg la ut (som vanlig) i det vide og det breie om hvor intenst jeg HATET Rune Rudberg og den type musikk av hele mitt (råtne) hjerte. Etter mitt lille utbrudd oppsto det en klam stillhet før hun sa:

JEG ELSKER RUNE RUDBERG OVER ALT PÅ JORD.

Jag skäms.

Ingen kommentarer: