16 mars 2007

STREIK!

Lite lyd fra meg i det siste. Ikke alltid at bloggløsta er på topp. Men hang in there, det kjæm sjø.

Jeg skal kanskje ut i streik fra tirsdag av. Etter mange år i usle studentjobber, organiserte jeg meg selvsagt da jeg fikk meg "ordentlig" jobb.

Signalene er klare, mye som tyder på at det blir streik. Selv om jeg personlig ikke har lyst å streike akkuart nå, er jeg en sterk forkjemper for streikeretten.

Hvorfor har jeg ikke lyst å streike?
- studentene kommer til å rive meg i fillebiter ettersom de venter fryktelig hardt på ei bok
- det er vinter. I Finnmark. 7,5 time hver dag ute i scooterdress?
- ting tyder på at det blir harde fronter, og visse elementer i denne konflikten truer allerede med å nekte oss å gå på do inne på skolen (selv om jeg strengt tatt ikke er ansatt ved skolen).

Jeg vil uansett kjempe for mine rettigheter, for detta er tariffdumping på sitt verste (hørtes jeg ut Yngve Hågensen nå?).

Ingen kommentarer: