21 januar 2006

Bad is good

Hvorfor tiltrekkes vi av ting/fenomener som helt åpenbart er søppel? Det kalles ikke trashTV for ingenting. Hvorfor elsker vi trash når det står så utrolig klart for en at det er søppel? For meg som har hovedfag i filmvitenskap blir mitt lidenskapelige forhold til trash veldig vanskelig å forsvare i visse kretser. Jeg levd på en løgn i Allah vet hvor mange år. Hotel Cæsar? Det har jeg aldri hørt om. Americas next Top Model, nei det har jeg ikke sett osv. Å, alle disse løgnene! Spesielt etter at jeg har flyttet til Alta, avdelig Bossekop har mitt forhold til trashTV eskalert. Jeg ser way WAY for mye TV.

Min motgift mot det totalt meningsløse er å bøtte på med tilsvarende dose kvalitets TV. Mine heteste stalltips er:

Arrested Development Ille morro.
Carnivale Skummelt og deilig på samme tid.
House Verdens sureste doktor.
Weeds Husmor i økonomisk trøbbel selger grønne saker for å overleve.

Jeg velger å tro at min hang til trash bare et et uttrykk for min überkule og distanserte form for ironi over at ha ha, dette er så dårlig at det blir bra. Please save me!

Ingen kommentarer: