01 februar 2006

Papa


Min pappa blir utrolige 60 år 2/2. Hurra for Pappa! Paps er en mann med mange talent, jeg tror nesten han kan alt faktisk. Han er meget liberal og har i alle år praktisert det han kaller "fri oppdragelse". Jeg har altså oppdratt meg selv.

Pappa er en ekte kommunist (selv om Sovjetunionen var en flopp) og han er som regel leder for valgkomiteen i Fyttihelvettesbygda. Av og til er det en til person som stemmer det samme som han, da blir han veldig glad og nyskjerrig. For hvem i helvette er den andre?

Lenge leve verdens beste PAPA!

2 kommentarer:

Polarprinsessa sa...

Hurra for mannen som berga mæ, da æ skulle dekke et av mine første kommunestyremøta, med budsjettbehandling, og ikkje hadde lært mæ den byråkratiske terminologien. Det va grusomt. Æ skjønte ikkje ka dem snakka om. Æ kjørte de tre milan tilbake til lokalavis-lokalkontoret. Æ skulle rapportere til folket om korsen kommunen hadde planlagt å bruke penga det neste året, men hadde ikkje anelse om ka politikeran hadde bestemt. I telefonen sa vaktsjefen på hovedkontoret at dette fikser du bra, du leverer i løpet av en time. Klikk. Dramadronninga tok over. Æ strødde det tjukke budsjettet ut over golvet, la mæ oppå alle de teite papiran og gråt. Det va ingen andre der. Etter ei lang stund tørka æ tåran, med fornya mot. Æ ringte tel han KNUT ARNE, Grillski sin pappa, for æ kom på at DET VA JO HAN SOM HADDE SKREVET HEILE BUDSJETTET! Han fortalte mæ det viktigste, på forståelig norsk. Han Knut Arne vil alltid være min helt. Gratulerer med dagen :D

KanonGuro sa...

Igjen: Hvor tar du det fra, Marte?