24 mars 2006

Derfor elsker jeg Finnmark og Sapmi

Dere må faktisk lese denne saken om en full dommer i øvelsen reinsdyrkappkjøring.

Husker dere forresten Banana Airlaines? Dette glade og MEGET politisk ukorrekte bandet hadde en "å de saman e no så artig og små at vi nesten må synge en liten mobbesang om dem" hit for en del år tilbake. Selvfølgelig er det en setning som har brent seg fast (til stor glede for meg selv når jeg står i dokø (se hele to andre eldre saker i bloggen) for da synger jeg denne freske låta inne i meg).

"Vi har så korte skanka, når ikkje opp til minibanka". HA HA H AH HA AH AHHHAAAA! Det er vel litt artig folkens? Hæ? Hæ? På nordnorsk (etter griseskank?) er skank hele området under kneet. Vakkert. Jeg sier vakkert.

Og. Der. Var. Det. Helg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk linje.. Banana Airlines e nåkka førr seg sjøl. Eg for min del har ofte sangen fra barne-tv med Kai Kiil på hjernen: "De va en bæsj! En kjæmpebæsj! Å fysj å æsj.." Djises. Eg har forresten klatra i buske me samme herrlige fyrn en sommar på ferie oss tanta mi i Øksfjord. Spennende..
Uansett, i kveld e de åpning av Maksimalen (Kosmorama). De åpne med et smell! "Lange flate ballær".. Eg e skeptisk. Bleike, feite fotballgale mannfolk på fotballVM i Tyskland.. Eh.
Etterpå skal vi se på ei blåfrossen Mira Craig synge i bare trusa UTE på Cicignons plass. Eg håpe ho e go å hekle å i full fart har hekla seg en litt varmar kjole til festivitasen. For de e kaldt no.

Go helg!

Grillski sa...

Allo allo Trondheim! Det verste er at jeg og trøndern snakket om en kjempebæsj seinest i går! Great minds think alike.

Lykke til med Kosmo, skulle ønske jeg var der! Å... det er i slike stunder jeg virkelig savner barteland. Men hei, det går likar no i Alta. Var ute med jobben i går og det var artig. Enn det.

Lange flate ballær.. høres ille ut. Fredrikstad er jo moro i ti minutt, men i to timer? Men hei, så lenge Ari er med MÅ det jo bli bra. Løts of luuuuv

Polarprinsessa sa...

Herregud. Æ trudde bare det va mæ som va plaga med den kjempebæsj-sangen i tide og utide. Seinast her om dagen. Æ trudde aldri æ skulle finne en grunn til å slutte å holde det for mæ sjøl. For et vanvidd.