08 mars 2006

Fresk og førti

En av mine aller største redsler er at jeg skal ende opp som fresk og førti. Dere vet de damene med litt for kreativ hårfrisyre, litt for trange jeans, litt for mange salsakurs og litt for mye rødvin (eller kan det egentlig bli for mye rødvin?).

Jeg levde i den tydeligvis sinnsyke troen om at går man på et seminar som skal handle om kjønn og språk på 8. mars, får man litt ekte kvinnesak for pengene. Men neida. For en bløff! Jeg har blitt grundig rundlurt. Jeg har nå kommet hjem fra en falsk 8. mars feiring. Jeg gikk på Kroa i den tro at jeg skulle få feire litt god gammaldags "vi er kvinner med hår på leggene/finn din indre ulvekvinne" celebration .

Så grundlig feil kan man ta. Det som møtte meg på Kroa var fresk og førti så det holdt. Klimaterietåka lå tjukt i lokalet. Det her qvann (egentlig en blomst) var rett og slett en ansamling med sure gamle kvinnelige ledere. Jesus Christobal.

Det hele begynte med at lederlederen introduserte showet slik: "det er helt tilfeldig at dette seminaret sammenfaller med 8. mars". Herregud! Jeg trodde det var hele poenget! Disse knusktørre damene var tydeligvis livredde for at noen skulle komme til å tro at de var noe i nærheten av feminister.

I ren protest mot å bli lurt med på et politisk uavhengig vekkelsesmøte for det private næringslivet i Alta, skal jeg gå en runde rundt huset vårt og rope "ja til fri abort, lik lønn for likt arbeid, kvinnekamp er menneskekamp" osv.

Hm. Jeg begynner å ane et mønster her. Veldig mange av mine blogginnlegg slutter med slagord.

Ingen kommentarer: