22 desember 2006

Min drømmedame

I går kom jeg og akevittmannen fram til at jeg sånn jentevennmessig sett like gjerne kunne ha bodd i Trondheim.

Siden jeg i mange år har hatt litt problems med å skaffe jentevenner er tallenes tale krystallklare (wow, det rimte) :

jentevenner i Trondheim = 3 stk
jentevenner i Alta= 3 stk
venner med skjegg= 300 stk

Hva snakker damer sammen om?

En gjengs manneoppfatning (detta veit jeg!) er at damer snakker om:

1) sminke
2) gutter/menn
3) sladder
4) mensen

Jeg har ALDRI noensinne hatt en samtale om sminke. Hva er det egentlig å si om sminke? Ikke mye vil jeg tro.
Jeg har hatt mange samtaler om gutter/menn.
Det beste sladderet får jeg som regel hos menn, de er ikke fullt så ondskapsfulle.
Snakker mer om mensen med menn (skjer hele tiden), fordi menn ikke har peiling på mensen. Mensen er egentlig et veldig kjedelig tema.

Min vennedrømmedame er altså:

1) artig
2) frekk
3) periodevis full

Min ikke så veldig drømmedame er:

1) kjedelig
2) alltid edru
3) en strikkemaskin

1 kommentar:

Grillski sa...

Lite visste jeg at jeg hadde en mannehjerne da jeg skrev dette. Alle brikkene faller på plass.